|
http://www.anothermag.com/current/view/2320/Floor_by_Do_Ho_Suh |
Do Ho Suh, Dél-Koreában, Szöulban született, 1962-ben. Érettségi után a Szöuli Nemzeti Egyetem festő szakát elvégezte, letöltötte a kötelező katonai szolgálatot a dél-koreai hadseregben, majd átköltözött az Egyesült Államokba, hogy folytassa festészeti és szobrászati tanulmányait a Rhode Island School of Design és a Yale Egyetemen. Suh vándorló életet él, váltogatva a családja otthona Szöul (ahol
apja jelentős befolyással bírt a koreai hagyományos festészetre), és a munkájának
világa New York között. A migráció, térbeli és lelki kettőssége, egyike Suh témáinak. Művei bonyolult szobrok, melyek dacolnak a hagyományos fogalmakkal.
Érdekli a térnek, mind a fizikai és metaforikus
egységnek alakíthatósága, megnyilvánulása. Suh konstrukciói nem helyspecifikus létesítmények,
megkérdőjelezik az identitás határait a mai globális társadalomban. Munkájában kutatja a viszonyokat az egyéniség, a közösség, és az anonimitás között.
A
művész munkái számos múzeum gyűjteményében megtalálhatók, például a
Museum of Modern Art , New York , Whitney Museum of American Art , New
York , Solomon R. Guggenheim Museum , New York; Walker Art Center ,
Minneapolis , Tate Modern , London ; Artsonje Center , Korea , és a Mori Art Museum , Japán. A művész él és dolgozik New Yorkban, Londonban és Szöulban.
|
http://www.designboom.com/weblog/cat/10/view/16190/do-ho-suh-at-lehmann-maupin-gallery.html |
|
http://www.designboom.com/weblog/cat/10/view/20223/do-ho-suh-home-within-home-at-leeum-samsung-museum-of-art.html |
|
http://workman.tumblr.com/post/49363808384/likeafieldmouse-do-ho-suh-home-within-home |
Home within Home (2011) fényérzékeny gyanta
|
http://www.zeutch.com/cool/do-ho-suh-39542 |
Suh
műalkotásai könnyűek, amelyeket úgy hozott létre, hogy " kézben egy
bőröndben elférjenek". Így jöttek létre a vékony, áttetsző poliészter
textíliákból készült művek. Textillel modellezte a lépcsők, a folyosók, a hidak vagy a kapuk formáját, melyek az állami és magán szférát, a belső és külső határokat jelképezik. A
művész, aki vándorló életet él a kiállításai világa és a családja
között, hol Londonban , hol New Yorkban és Szöulban, kiterjesztette a
vizsgálódását, a haza fogalmára és az identitásra. Művei kétértelműek, de mégis egyszerűek.
|
http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/symbolic-installations-by-doho |
|
|
Lépcsőház- szövet, 2008
|
http://yatzer.com/highlights-art-basel-hong-kong-2013 |
|
|
|
| |
|
http://www.designboom.com | | | | | | | |
|
|
|
|
Staircase (lépcső)
|
http://www.artnet.com/magazineus/reviews/davis/davis1-24-08_detail.asp?picnum=8 |
| |
|
|
http://www.designboom.com/art/do-ho-suh-home-within-home-at-leeum-samsung-museum-of-art/ |
Amazing Fabric House Models
Do
Ho Suh teljesen újrateremtette eredeti otthonának tárgyait, műveit a
múzeumi terekhez igazította. Installációi megmutatják, hogy mit jelent az "
otthon" Suh számára. Általa a ház, az otthon tárgyai új értelmet nyernek. A
nézőknek így alkalmunk van látni, hogy az"otthon" nem az állandóságot
jelenti, jelentése attól függ, hogy milyen a kulturális közegben van. A műveket nézve
ösztönzést érzünk, hogy elgondolkozzunk arról, hogy " otthon" mit
jelent a mi számukra.
|
http://www.designboom.com/eng/interview/dohosuh.html |
A tökéletes otthon II. (részlet), 2003
|
http://www.designboom.com/weblog/cat/10/view/20223/do-ho-suh-home-within-home-at-leeum-samsung-museum-of-art.html |
|
|
|
http://www.thisiscolossal.com/2013/10/do-ho-suh-polyester-appliances/ |
|
http://www.thisiscolossal.com/wp-content/uploads/2013/10/suh-2.jpg | |
|
http://www.thisiscolossal.com/wp-content/uploads/2013/10/suh-3.jpg |
|
http://www.lehmannmaupin.com/exhibitions/2011-09-08_do-ho-suh#8 |
|
http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/40/86/94/408694ede0845be1666ad87a1a3a6728.jpg |
|
http://www.lehmannmaupin.com/exhibitions/2011-09-08_do-ho-suh#9 |
|
http://www.uxusdesign.com/blog?page=1 |
"Kapu" című műve az építészeti ábrázolás témájával
foglalkozik. Egy hagyományos koreai kapu lóg le a kiállítótér
mennyezetéről, átlátszó anyagok felhasználásával egy árnyék a valóság
álomszerű állapotába áthelyezve.
|
http://www.google.hu/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&docid=6ouDDASUTuEi8M& |
Ez a mű része a "visszaverődés" sorozatnak, melyben áttetsző anyagból készült építészeti tereket mutat be. A tér nem csak mint fizikai kiterjedés érdekeli, hanem mint megfoghatatlan, metaforikus és pszichológiai egység. Számára a tér az, ami magában foglal mindent. Tehát ebben az értelemben azt lehet mondani, hogy a különböző művészeti formák nem mások, mint az elme prizmáján keresztül létrejövő visszatükröződések. A "Reflection" egy lenyomata annak a kapunak, amely a gyerekek Suh hálószobája és a főépület között állt, szüleinek házában, Koreában.
A művész úgy véli, hogy az ajtót, a kaput szándékosan tervezték alacsonyra, hogy minden kilépőnek és hazaérkezőnek le kelljen hajtania fejét, hogy megadja a kellő tiszteletet. Suh hűen újra létre hozta az eredeti kapu minden aspektusát, a sárkánytól a téglafalig. Az anyag rugalmas, átlátszó és porózus, elmossa a határokat és az objektum hagyományos meghatározását. Úgy látszik, hogy nem csak egy szimpla kapu, inkább a memória egy kapuja, vagyis az egyéni elmélkedés helye. Ily módon, a néző arra kényszerül, hogy meditáljon, hogy emlék képeket idézzen fel a múltból és ráirányítsa a figyelmét ezekre a kérdésekre.
|
http://www.google.hu/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&docid |
|
http://www.dsgnwrld.com/wp-content/uploads/Do-Ho-Suh-Cause-Effect |
"Ok és okozat" című alkotásban, mintha egy tornádót hozna létre. Ez egy hatalmas mennyezetre helyezett installáció. Sűrűn lelógatott szálakból áll, melyek végeiken ezer meg ezer dinamikus, intenzíven meleg színekből álló, árnyalakot tartanak. Fizikai megjelenése, a számos egyén örvénylő erejének jelenlétére utal, mely szétterül egészen a szomszédos galériák felé. Metaforikusan
az egyént a sors bonyolult hálójába helyezi, melynek életút
elágazásaiban minden lény új életet hoz létre és leéli a saját életét.
|
http://api.ning.com/files/dx0pU7KQlkPCps-OBWHGm5Nc287WhwLNV8qeH*UvxYddheVfaOkrGAohPAbxHDllz4ZR1RJ53A*e7-cDf253h2JZd7-F6MWj/DoHoSuh3.jpg |
|
Ok-okozat (részlet) |
|
http://www.tumblr.com/tagged/do-ho+suh/page/2/1301929334 |
Some/One
|
http://www.lehmannmaupin.com/exhibitions |
"Néhány / Egy " Velencei Művészeti Biennálé, 2001
A koreai pavilonban a padló burkolta, több ezer csiszolt, katonai nikkel kutyafül címkéből áll. Hangulatos, ahogyan az egyes egyén, a katona része egy nagyobb csapatnak vagy katonai szervezetnek, úgy alkotnak együttesen ezek a címkék egy üreges, szellem-szerű hagyományos koreai ruhát.
|
http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/symbolic-installations-by-doho |
|
http://api.ning.com |
|
http://api.ning.com/files/Rg3joZIR3R0m1vkRVUgVy18NfHPXscPnIIdnF4cJWyqROyWlgP-3iRvkh686*FUY4anWWUwhzZ2U7060p*bHnnpa6lrygRne/DoHoSuh9.jpg |
|
http://api.ning.com/files/dx0pU7KQlkM9m3M4xIaSGZl8J28jE8ty-xkWTP6tpwy4D5LGMo5si0c3w3IebvO-KQn*6p6q-POK0CRLMOSYUcexNedb6mFB/DoHoSuh10.jpg |
Net-Work
|
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjWaKudy412Na5k0Sk78Xv0tkFB3CmDPcwnNIlpeXKcgGSidi0ZeW3tqeqv58K_jbwrB1RvvFQ6Fx3WTiQxpGvBsneg205f8-txqYYl05-ib9Hndz1P_JjzftyPgAXyX4VGYwoAak-7pnHm/s1600/suh-2b.jpg | |
"Padló" installáció, Velence Művészeti Biennálé, 2001
Sok
munkája kommunikációra kényszeríti a nézőt, kölcsönhatásba lép vele a
nyilvános térben, arra készteti, hogy
gondoljon el az általa elfoglalt helyről. Irányítja a közönséget, hogy menjen át a vastag üveg padlón, amelyet a több mint 180.000 kis PVC figura tart. Megközelítőleg 6cm magas műanyag öntvény emberkék, a hat különböző
figurából tevődnek össze,
lábukat meghajítja az erőfeszítés, hogy megbírják tartani az üveglapokat a
fejük felett.
Ennek átvitt értelme az, hogy az egyének ereje összeadódik. A mű
arra késztet, hogy értelmezzük az osztály és a társadalmi rétegek hierarchiáját. Továbbá, azt is jelképezheti, hogy amit a természet ereje együttesen képes megtenni, arra az egyén önmagában képtelen.
|
http://api.ning.com |
|
http://api.ning.com |
Itt
nem csak a milliárdnyi emberről van szó, sokkal
inkább a tömegről, az uniformizált, arctalan
tömeg erejéről (a figurák, barnától
a rózsaszínig egyformán elszántan, muhinás
mozdulatokkal teszik a dolgukat)
|
http://mennonnosapiens.com/2008/12/01/the-apple-of-my-eye.aspx |
|
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiMNA9kiJdP0ZG9Lgd4V26XVVO4IF5Bez1TPtzVtCc5u-lGgrFVx5T7JoBfWFWVlloUmFohY9GW3sVPROvg6S1KjgVLx8sDWEETQf5CxpSBWRGQc6UpBxy7zUc8SZLjGBzaTvuY_jVghb9M/?imgmax=800 |
High School Uni-Form
|
http://api.ning.com/files/Ep92H- |
|
http://images.exhibit-e.com/www_lehmannmaupin_com/Suh_LM6811_Karma_MFAH_Inst_02_hr2.jpg |
Karma, 2003
|
http://api.ning.com/files |
|
http://www.lehmannmaupin.com/exhibitions/2012-08-04_hiroshima-city-museum |
Paratrooper (ejtőernyős)
|
http://api.ning.com/files/BwXJgv9mYthmQWv3Yx9M*FPyCupJvgiUMNhiBgfWL76RfRHzlnCZEdbZ1nWY9PH82M-zcNLC1Ub3*F03HUfqdqPHIWHDnMTU/DoHoSuh14.jpg |
|
http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/a0/28/1c/a0281cb7a6840b7ff769f4876c575a87.jpg |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése